Studio-Din

Hvala Allahu, Koji poducava peru, Koji covjeka poucava onome sto ne zna. Hvala Allahu, Koji je one koji vjeruju iz tmina na svijetlo izveo i na pravi put ih uputio. Neka je Allahov blagoslov na Ucitelja koji upucuje najboljoj uputi, naseg Poslanika a.s.


01.11.2007.

ŠEFAT, NJEGOVI USLOVI I VRSTE

Islamske TemeNEPOZNAVANJE RAZLIKE IZMEDJU SEFA'ATA KOD STVORITELJA I STVORENJA. SIRENJE SIRKA I NJEGOVE OSNOVE U DUSAMA NJEGOVIH PRIPADNIKA

Razlika izmedju sefa'ata kod Allaha, Subhenhu ve teala, i sefa'ata na kojeg su ljudi navikli je razlika izmedju Stvoritelja, Gospodara, Vladara, Vlastodrzsca, Neovisnog, Onog Koji nema nikakve potrebe u bilo kojem od Svojih stvorenja i izmedju stvorenja, potcinjenog, roba, posjedovanog, siromasnog i onoga koji ima potrebu za drugima u svakom pogledu.

Medjutim, posto musrici nisu shvatili ovu razliku, sirk se uklesao u njihova srca trazeci sefa'at kod onih koje su izjednacili sa Allahom i poredeci to sa zauzimanjem stvorenja jednih kod drugih.

Sejh Abdur-Rahman b. Hasan, Allah im se obojici smilova, pojasnjavajuci tajnu sirka i njegove uzroke, i nacin nenadmasnog odgovora na njega, kaze:


Najsretnii ljudi koji ce zasluziti Poslanikov, sallallahu 'alejhi ve sellem, sefa'at su pripadnici tevhida koji su iskreno i cisto ispoljili svoj tevhid i ocistili ga od svakog vida prljavstine sirka i njegovih ogranaka. To su oni sa kojima je Allah zadovoljan.
Uzviseni kaze:

''... oni ce se samo za onoga kojim On buce zadovoljan zauzimati.'' ( El-Bekare, 28. )

Uzviseni kaze:

'' Toga dana nece biti od koristi zauzimanje osim onoga kome Svemilosni dopusti i cijim rijecima je zadovoljan.'' ( Ta ha, 109. )

Allah, Subhanehu ve teala, objavjestava da tog dana nece koristiti sefa'at osim od onoga sa cijim govorom Allah bude zadovoljan, i bude zadovoljan sa onim za koga se zauzima, i to nakon dopustenja onome ko se zauzima. Sto se tice musrika, Allah sa njima nije zadovoljan niti je zadovoljan njegovim govorom. Tako da nece dopustiti zagovaracima da se zauzimaju za njega, jer je Allah sefa'at uslovio sa dvije stvari: Njegovo zadovoljstvo sa onim za koga se zauzima i dopustenjem onome ko se zauzima. Pa ako se ne nadju obije stvari onda nece postojati ni sefa'ata.

Tajna svega toga je da to pripada samo Allahu, i niko sa Njim nema udjela u tome. Najuzvisenija, najcjenjenija i najcasnija stvorenja kod Njega su poslanici i bliski meleci. Oni su Njegovi totalni robovi i oni Ga nece preduhitriti sa govorom niti ce zuriti pred Njegovim naredbama. Nista ne cine osim nakon Njegovog dopustenja, a posebno kada je rijec o danu kada niko nikome nece moci pomoci. Oni su posjedovani robovi. Njihovi postupci su ograniceni Njegovom naredbom i dopustanjem. Pa ako ih musrik pripise Njemu kao ortake, uzme ih za svoje zagovarace mimo Njega, misleci da ako to ucini kako ce se oni moci zauzimati kod Allaha za njega, time on biva najvecom neznalicom medju ljudima u pogledu poznavanja Allaha, Subhanehu ve teala, u onome sto mora biti ili sto je nemoguce. Jer je nemoguce da se Gospodar svjetova usporedi sa vladarima i velikanima, kao sto covjek izabere nekog od njima bliskih da se kod njih zauzima za njegovu potrebu.

Veliki razlog koji pojasnjava neispravnost poredjenja Stvoritelja sa stvorenjem u pogledu sefa'ata

Na osnovu ovog netacnog - neispravnog poredjenja obozavani su kipovi. Musrici su radi toga uzeli mimo Allaha zagovarace i zastitnike. Razlika medju njima je razlika izmedju Stvoritelja i stvorenja, Gospodara i posjedovanog, Gospodara i roba, Neovisnog i siromasnog, izmedju Onoga Koji nema nikakve potrebe ni u kome i onoga koji ima stalnu potrebu za svakim.

Zagovaraci kod stvorenja su njihovi ortaci, jer su koristi jednih u drugima u samim njima. Oni su njihovi pomagaci, na osnovu cije pomoci i postoji vlast vladara i velikana, jer da nema njih jezici i ruke ovih ne bi vladali ljudima. Zbog njihove potrebe za njima oni moraju prihvatiti njihovo zauzimanje, makar oni to i ne dopustili ili ne bili zadovoljni sa zagovaracem, zbog straha da ako odbiju njihovo zauzimanje da se nece umanjiti pokornost ovih prema njima i da ih ne bi napustili i priklonili se nekom drugom. Tako da nema druge mogucnosti osim da prihvate njihovo zauzimanje, htjeli to ili ne.

Medjutim, Onaj Koji je neovisan sam po Sebi, a sve ono sto je mimo Njega ima potrebnu za Njim, i svi oni koji su na nebesima i Zemlji su Njegovi robovi potcinjeni Njegovoj sili, vodjeni Njegovom voljom, koji kada bi ih unistio sve zajedno to od Njegove casti, vlasti, vladavine, rububijeta i uluhijeta ne bi umanjilo ni koliko je jedan trun.

Sto znaci da onaj ko uzme zagovaraca, njegovo zauzimanje mu nece koristiti niti ce se zauzimati za njega. Ali, onaj ko uzme jedinog Gospodara, svog Boga, obozavanog, voljenog, od kojeg se nada i strahuje, i samo se Njemu priklanja, trazi Njegovo zadovoljsto i udaljava se od Njegove srdzbe, on je taj za kojeg ce Allah dopustiti zagovaracu da se zauzima za njega. Uzviseni kaze:

''Oni pored Allaha, obozavaju one koji im ne mogu ni nauditi niti im mogu kakvu korist pribaviti, i govore: 'Ovo su nasi zagovornici kod Allaha.' Reci: 'Kako da Allahu kazujete da na nebesima i na Zemlji postoji nesto a On zna da ne postoji!' Cist je On i vrlo visoko iznad onih koje smatraju Njemu ravnim.'' ( Junus, 18. )

Allah, Subhanehu ve teala, pojasnjava da su oni koji uzimaju zagovarace musrici, te da se sefa'at nece postici time sto su ih uzeli kao zagovarace.

Tajna razlike izmedju ova dva sefa'ata je u tome sto zauzimanje stvorenja kod stvorenja, i trazenje od njega bilo cega ne ukazuje na njegovu nepohodnu potrebu za njim. Ni u smislu stvaranja, niti naredbe ili dopustenja, nego cak sta vise on je njegov uzrocni pokretac u javnosti kao i svi ostali uzroci. Mozda ovaj uzrocni pokretac postoji kod njega upravo zato sto se on sa njim slaze. Kao sto se nek zauzima za stvar koju voli i sa kojom je zadovoljan. Ili da se nadje ono sto mu je suprotno, pa se zauzima kod njega za nesto sto je njemu mrsko, ali njegovo zauzimanje i molba ponekad bivaju jaci od suprotnosti, pa se ipak prihvati zauzimanje ovog zagovaraca. Ili se moze desiti da je njegovo odbijanje jace od samog zauzimanja pa on odbije ovo zauzimanje. Ili se desi da obije stvari budu izjednacene kod njega pa se dvoumi izmedju negodovanja koje mu nalaze odbijanje i sefa'ata koji mu nalaze prihvatanje, pa zastane dok kod njega ne prevlada jedna od dvije stvari. Nakon toga zastane da se odluci za ono sto ce kod njega prevladati.

Ovo je razlika od sefa'ata kod Gospodara, dzelle sanuhu, jer da On nije stvorio sefa'at u svom robu i dopustio mu ga, volio njegov sefa'at, bio zadovoljan zagovaracem, onda ne bi ni postojalo sefa'ata. Zagovarac se ne moze kod Njega zauzimati samo time sto izvrsava ono sto je naredio i time sto Mu se pokorava. Njemu je sefa'at naredjen shodno onome u cemu se pokorava. Jer, niko od vjerovjesnika niti meleka i svih stvorenja se nece zauzimati, niti nesto drugo uciniti, osim sa Allahovom voljom i stvaranjem.


Poznavanje razlike izmedju sefa'ata kod Stvoritelja i stvorenja pojasnjava sustinu razlike izmedju tevhida i sirka

Gospodar, Subhanehu ve teala, pokrece zagovaraca da se zauzima. Dok je zagovarac kod stvorenja onaj koji pokrece onoga kod koga se zauzima da prihvati sefa'at. Zagovarac kod stvorenja je u vecini slucajeva neovisan u odnosu na onoga kod koga se zauzima. On je u sustini njegov ortak makar bio u njegovom posjedu i bio njegov rob. Onaj kod koga se zauzima ima potrebu u njemu u onome sto uzima od koristi, stete, pomoci i ostalog. Kao i to sto sam zagovarac ima svoju potrebu u onome drugom. Onaj kome Allah podari shvatanje ove tematike, spoznat ce sustinu tevhida i sirka, kao i razliku izmedju onoga sto je Allah potvrdio od sefa'ata i onoga sto je negirao i odbio. Onaj kome Allah ne podari svjetlost on nece imati svjetlosti. Onaj ko ima iskustva u onome sto je Allah poslao sa Svojim poslanicima i onoga na cemu su musrici i novotari danas znat ce da izmedju selefa i ovih potonjih generacija postoji velika udaljenost, dalje nego sto je izmedju istoka i zapada. Oni su na necemu dok su selefi bili na necem drugom. Kao sto se kaze:

Hodila je istokom a ja zapadom
Ali velika je razlika izmedju istoka i zapada.


Ovim se upotpunio odgovor i neka je hvala Allahu Koji nas je uputio u Svoju vjeru za koju je bio zadovoljan da bude vjera Njegovih robova. A mi ne bismo bili upuceni da nas Allah nije na ovo uputio.

Neka je salavat i selam na uglednika medju poslanicima, vodju bogobojaznih, naseg vjerovjesnika Muhammeda, njegovu porodicu i sve ashabe.

Studio-Din

Primi pouku dok nije kasno...

Poruka dana
Od Asme'ija rhm., se bilježi slijedeće: "Za čudit se je čovjeku o kojem se govori dobro – a nije takav kao što se govori, pa bude zadovoljan tim govorom!? Još više je za čudit se čovjeku o kojem se govori loše – a takav je kao što se govori, pa mu bude krivo, i naljuti se!? A ono što je najviše za čuditi se jeste čovjek koji potvara ljude uz pretpostavke i sumnje, a sebe voli uz maksimalni jekin i ubjeđenje!?"Najuzvisenija znanost jeste spoznaja Allaha, a ona nas vodi spoznaji nacina ispovjedanja vjere Njemu. Sto se više siri vjerska znanost, smutnje je sve manje, a neznanje sve slabije. U hadisu se spominje:Vrijednost alima (znalca) u odnosu na abida (pobožnjaka) jeste kao vrijednost punog mjeseca u odnosu na ostale zvijezde.

(2)Ibn Mes'ud r.a. je govorio:

''Kreni na put da učiš ili da podučavaš. Radi nečeg drugog nemoj putovati, jer ćeš naći ili neznanje ili neznalicu. Uistinu, meleki prostiru svoja krila onome ko je krenuo da uči, iz zadovoljstva time što čini.''

Hadis Dana
Ostavljam vam dvije stvari kojih ako se budete drzali necete zalutati, Allahovu Knjigu i moj sunnet. (Tirmizi, Hakim, Malik)

Kur`an
O vjernici, ako vam nekakav nepošten covjek donese kakvu vijest, dobro je provjerite, da u nezananju nekome zlo ne ucinite, pa da se zbog onoga što ste ucinili pokajete. ( Al-Hudžurat)

Mudrost
MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
517169

Powered by Blogger.ba