Studio-Din

Hvala Allahu, Koji poducava peru, Koji covjeka poucava onome sto ne zna. Hvala Allahu, Koji je one koji vjeruju iz tmina na svijetlo izveo i na pravi put ih uputio. Neka je Allahov blagoslov na Ucitelja koji upucuje najboljoj uputi, naseg Poslanika a.s.


03.11.2007.

Seksualnost i intimni zivot u islamu

Kada prodjete gradom i pogledate u najobicniji kiosk s novinama, sigurno cete vidjeti bar nekoliko casopisa na cijim se naslovnim stranicama nalaze fotografije razgolicenih zena. Gledajuci TV zasuti ste reklamama, kao i serijama koje sadrze mnogo scena erotskog sadrzaja ili sadrzaja koji sugerira erotiku.
Ukoliko koristite internet kao savremeno sredstvo komuniciranja, bez obzira sto ste otvorili stanicu sa receptima ili ste pokusali pronaci stranicu sa najcitanijim knjigama, vjerovatno ce vas neki od linkova odvesti na pornografske stranice ma koliko vi to pokusali izbjeci.

Otkud toliko price o seksu i toliko pornografije? Seksolozi smatraju da je svemu razlog cinjenica da je tabua nestalo ili ih je sasvim malo. Seks koji vidimo na filmu ili u reklamama najcesce nema veze sa seksom kao takvim, nego sluzi samo u komercijalne svrhe, da se pokrije slaba prica, los proizvod ili nedostatak bilo kakvih ideja.


Neki psiholozi smatraju da ta poplava pornografije nista bitno ne mijenja u nasem zivotu, kao i da su glavna ciljna grupa pornografije parovi kojima je dosadno, narocito ako zive u provinciji. No, cijela poplava pornografskog sadrzaja u nasem drustvu odrazava se na mnoge sfere naseg zivljenja.

Nekada je bilo neobicno javno pricati o seksu prije /van braka, a danas se cini da je seks u braku postao svojevrsni tabu, dok se o vanbracnim odnosima govori nadugacko i nasiroko, bez ikakvih ograda. Lakse je sakupiti literaturu koja govori o seksualnosti prije i van braka negoli naci onu koja ce reci nesto i o seksualnom zivotu u braku.

Umjesto da danasnji strucnjaci priznaju kako je savremeno drustvo u seksualnom ponasanju dobrano zastranilo i da su neophodne promjene, oni i dalje istrajavaju u tom da pod parolom "lijecenja" zapravo odrzavaju u zivotu "bolest" drustva.

U Velikoj Britaniji je nedavno zbog velikog broja abortusa medju tinejdzerima donesen zakon u Donjem domu da se u skolama posveti posebna paznja nastavi kroz koju bi se ukazivalo na zastitu od nezeljene trudnoce. Na transparentnim i posebno odstampanim lecima omladina se poziva na koristenje sredstava za zastitu od trudnoce i to na nacin da im se sugerise "oralni" seks kako bi se izbjegle nezeljene posljedice. Normalan bi covjek pomislio da se radi o nekoj sali, ipak, nije sala, receno predstavlja rezultat istrazivanja stanovitog broja "strucanjaka" koje je vlada angazovala da rijese problem.

Moderni "naucnici" uglavnom kvazi-sociolozi i kvazi-psiholozi, jos jednom potvrdili su cinjenicu da se uvijek bave posljedicama a nikada uzrocima koji dovode do ovako ozbiljnih poremecaja u drustvu.

Islamski propisi tretiraju cjelinu ljudskog zivota, te smo stoga, kao vjernici, duzni upoznati se sa islamskim stavovima i propisima vezanim za seksualnost, kao bitan segment naseg svakodnevnog zivota.

Danasnji nacin zivota u cijelom svijetu tezi slobodi seksualnosti. Shvatanje da je brak zastarjela institucija i da sputava slobodu izbora pocinje se siriti i u podrucjima u kojima imenom, pretezno zive muslimani.

Mladici i djevojke sve ranije ulaze u seksualne odnose, a starosne se granice pomjeraju, tako da mozemo ustvrditi da je seksualna aktivnost vec dobrano prisutna i u djecijoj sobi.

Primjer iz dnevnih novina...

- djevojcica iz ukrajinskog grada Harkova, koja ima samo 11 godina postala je mama. Ucenica sestog razreda osnovne skole rodila je djecaka teskog 3, 8 kg. Ljekari, koji tvrde da je trudnoca u tom uzrastu krajnja rijetkost, bili su prinudjeni da porodjaj obave carskim rezom. Imajuci u vidu neuobicajenost situacije, operaciju je izveo akademik Valentin Grisenko. Jedanestogodisnja mama je vec vidjela sina a otac je mladic iz susjedstva.

U suvremenom drustvu ovakvo je ponasanje sve prihvacenije. Ekonomski razvijene zemlje svijeta, pod snaznim djelovanjem duha ljudskih prava, zakonima su legalizirale slobode upraznjavanja homoseksualnih odnosa, te se ovakvi oblici seksualnog ponasanja javno uvode u drustvo na velika vrata.

Islam za svoje sljedbenike nudi, izmedju ostalog i propise iz moralne i licne sfere ljudskog zivota. Bracni odnos medju kojima su i intimni odnosi supruznika, nisu u islamu tabu tema, nego potpuno prirodni odnosi regulirani serijatskim propisima.

Kada su u pitanju moral i privatnost, islam ima specificne odrednice i pravila koja se ticu ishrane, higijene, nacina oblacenja, kao i pravila o zasnivanju bracne zajednice, razvodu, i nasljedjivanju.. Islamski bracni zakoni ne zaustavljaju se na tome sto objasnjavaju kako i kime se treba zeniti, oni se takodjer bave seksualnim moralom covjeka.

Kao sto cemo vidjeti u narednim poglavljima o seksualnom moralu govori se u Kur'anu a sasvim otvoreno su o njemu diskutovali Poslanik a.s. , clanovi njegove porodice i ashabi. Zbog toga nema mjesta sumnji u dozvoljenost otvorene diskusije o seksualnom moralu u islamu.

Poslusajmo rijeci Uzvisenog Allaha upucene ljudima, koje predstavljaju potpunu slobodu u intimi supruznika i njihovoj mogucnosti da razvijaju njima najprivlacniju atmosferu, bez ikakvih ogranicenja:" Zene su vase njive vase i vi njivama svojim prilazite kako hocete !"

Poslanik a.s. je rekao" I kad imate snosaj sa svojom zenom, to je kao podijeliti sadaku.'Rekose :" Allahov Poslanice, zar u zadovoljavanju strasti nekog od nas ima sadake? " Allahov Poslanik odvrati " A sta mislite da li imate grijeh, ako to ucinite na ne dozvoljen nacin? (vanbracni )... " Naravno!" Prema tome , ako to ucinite na dozvoljen nacin, onda imate nagradu . ( Muslim )

Islamski propisi jedino zahtijevaju da se u intimnom cinu izbjegava svaki vid neprirodnog odnosa, perverzije i nasilja. Seks mora biti cin u kojem se opustamo i prepustamo nasim urodjenim nagonima. Samo tu se postavlja pitanje kojem se nivou nase prirode zelimo prepustiti - zivotinjskom ili ljudskom? Ako hocemo dobru uskladjenost s partnerom, veca i kompletnija uzivanja, tada moramo nesto i nauciti. Ispravnim ucenjem o seksu nasa seksualnost ne gubi, nego dobija na snazi. Poslije perioda ucenja, seks postaje cin potpune relaksacije, opustanja i dosezanja vrhunskih uzitaka.

Moramo shvatiti prirodu profinjavanja seksualnosti da bi je sa zivotinjskog podigli na ljudski nivo.

Cesto se misli da je prvo sto nam padne na pamet spontanost ili da je prvi poriv sponatanost. Ali nije! Spontanost nije impulsivnost. Spontanost je dubok kontakt sa sobom, a ne prepustanje svakom tjelesnom impulsu. Implusivnost je povrsnost i nerijetko patologija, a spontanost je kontakt sa srzi. Profinjavanje seksualnosti dovodi do zblizavanja partnera i do produbljivanja medjusobne ljubavi. Partneri se izrazavanjem i zadovoljavanjem raznih zelja bolje upoznaju, stjecu povjerenje i bliskost, sigurnost da mogu pruziti jedno drugome sve sto im je potrebno a to iskljucuje potrebu za trazenjem drugih partnera. Ucenjem vodjenja ljubavi otvaramo dublje nivoe prirodnosti.

Tek kada se sirovi, seksualnosti impulsi, integrisu s osjecanjima i moralnim sistemom u ljubav, otvaraju se mnogo dublji nivoi praznjenja, otvara se blazenstvo kao dozivljaj koji traje i najdublje moguce opustanje koje regenerise cijeli covjekov sistem.

U redovima koji slijede ponudit cemo, nadam se, dosta valjanih informacija vezanih za ovu temu, koje ce vam pomoci da je jasnije sagledate i izgradite svoje stavove, kako u medjusobnim odnosima, tako i u odgoju svoje djece.

S obzirom da je potreba za seksom jedan od ljudskih prohtjeva, u nastavku cemo prije svega reci nesto o ljudskim prohtjevima opcenito.

UOPCENO O PROHTJEVIMA

Zbog specificnosti svoje sustine i nacina na koji je stvoren, covjek ima dvije vrste prohtjeva:

- zajednice sa zivotinjama i
- specificne

Posto covjek ne egzistira samo na duhovnoj nego i na fizickoj razini, koja mu je zajednicka sa zivotinjama, logicno je da u tom smislu covjek ima neke osobine proistekle iz njegove osobenosti kao fizickog bica koje su zajednicke sa zivotinjama.

Sami po sebi, prohtjevi zajednicki covjeku i zivotinji ne mogu biti razlog superiornosti covjeka, no ako im se udovoljava s namjerom da posluze ccovjekovim uzvisenim ciljevima, oni mogu postati vrline. Ukratko receno, treba im udovoljavati vodeci racuna o njihovoj svrsi.

U drustvu u kojem postoje prohtjevi i razlicite zelje sasvim je prirodno da postoje i sukobi, a gdje god dodje do sukoba te vrste, neizbjezno je odluciti se za jednu stranu a proci se druge. Ovo pravilo vazi i za pojedinca i za drustvo. Sasvim je prirodno zateci se u neodlucnosti izmedju cuvanja casti i obraza s jedne i trpljenja gladi i siromastva s druge strane, kao i u drugim slicnim situacijama u zivotu.

Spolni nagon kao jedan dio nase primordijalne prirode (fitreta) mora biti pod punom paznjom u pravom smislu te rijeci. Samo se tako moze u sklopu lanca zakona i propisa koje je Allah propisao i precizirao normalno razvijati. Ukoliko zelimo zastiti svoju djecu od svake vrste zastranjenja i lutanja, tada moramo, korak po korak, slijediti svoj primordijalitet (fitret) uz punu svijest i paznju da bi ih na taj nacin uputili na put spasa i time bili njihovi pomagaci i usmjeritelji.

Studio-Din

Primi pouku dok nije kasno...

Poruka dana
Od Asme'ija rhm., se bilježi slijedeće: "Za čudit se je čovjeku o kojem se govori dobro – a nije takav kao što se govori, pa bude zadovoljan tim govorom!? Još više je za čudit se čovjeku o kojem se govori loše – a takav je kao što se govori, pa mu bude krivo, i naljuti se!? A ono što je najviše za čuditi se jeste čovjek koji potvara ljude uz pretpostavke i sumnje, a sebe voli uz maksimalni jekin i ubjeđenje!?"Najuzvisenija znanost jeste spoznaja Allaha, a ona nas vodi spoznaji nacina ispovjedanja vjere Njemu. Sto se više siri vjerska znanost, smutnje je sve manje, a neznanje sve slabije. U hadisu se spominje:Vrijednost alima (znalca) u odnosu na abida (pobožnjaka) jeste kao vrijednost punog mjeseca u odnosu na ostale zvijezde.

(2)Ibn Mes'ud r.a. je govorio:

''Kreni na put da učiš ili da podučavaš. Radi nečeg drugog nemoj putovati, jer ćeš naći ili neznanje ili neznalicu. Uistinu, meleki prostiru svoja krila onome ko je krenuo da uči, iz zadovoljstva time što čini.''

Hadis Dana
Ostavljam vam dvije stvari kojih ako se budete drzali necete zalutati, Allahovu Knjigu i moj sunnet. (Tirmizi, Hakim, Malik)

Kur`an
O vjernici, ako vam nekakav nepošten covjek donese kakvu vijest, dobro je provjerite, da u nezananju nekome zlo ne ucinite, pa da se zbog onoga što ste ucinili pokajete. ( Al-Hudžurat)

Mudrost
MOJI FAVORITI

BROJAČ POSJETA
517168

Powered by Blogger.ba