beats by dre cheap

Zahtjevi Poslanikovih zena

O Vjerovjesnice,reci zenama svojim:'Ako zelite zivot na ovom svijetu i njegov sjaj,onda se odlucite,dat cu vam pristojnu otpremu i lijepo cu vas otpustiti. A ako zelite Allaha i Poslanika Njegova i onaj svijet,pa Allah je, doista onima medju vama,koji cine dobra djela pripremio nagradu veliku.[El Ahzab 28-29]"

Poslanik a.s. je za sebe i svoju porodicu odabrao veoma skroman zivot ali ne ne zato sto nije mogao priustiti sebi i svojima uzivanja i udobnost. Stavise, pred njim je dunjaluk,sa svim svojim bogatstvima bio otvoren i uz njega se mogao obogatiti ko nistaranije nije imao. Uprkos tome znao je citav mjesec dana proteci a da se u njegovim kucama vatra ne zalozi. Bio je to vlastiti ,dobrovoljni izbor,zbog zelje da prevlada dunjalucka uzivanja i opredijeli se za ono sto je kod Allaha.On ima i moze,ali se kontrolira, suzdrzava i sam vrsi selekciju.


Boziji Poslanik nije bio zaduzen ni vjerom ni Serijatom da zivi tim zivotom koga je izabrao sebi i svojoj porodici, jer lijepe stvari i uzivanja nisu muslimanu zabranjena i on ih nije odbijao kad bi mu bila ponudjena u raznim svakodnevnim prilikama, ali nije trcao za njima,niti se bez zadrske prepustao nasladama. Takodjer, on nije svoje sljedbenike zaduzivao da po svaku cijenu zive tako kako je on ja sebe odabrao. To je sam za sebe odabirao onaj ko je htio, onaj ko je zelio da nadvada ljudsku zelju za uzivanjem i nasladom, da se oslobodi tereta prohtijeva i uputi tamo gdje vlada potpuna neovisnost od zahtjeva ljudskog nefsa. Medjutim, zene poslanikaa.s. bile su zene od krvi i mesa,ljudska bica sa svim sto pojam po sebi znaci. I uprkos njihovoj dobroti i casti, te blizini izvora poslanicke misije, prorpdna zelja za lejpotama ovog svijata ostala je prisutna u njihovim dusama, pa su mu se, vidjevsi mogucnosti i i zobilje kojima je Allah darovao Poslanika, a.s. i muslimane oko njega, obratile sa zeljom za malo bilnijim trosenjem. On to obracanje primi sa neodobravanjem, tugom i nezadovoljstvom, jer je licno tezio nom zivotu koga je vec odabrao, nastojeci se osloboditi, uzdici i prevazici, dunjalucke zahtjeve, ne pridajuci im nikakvu paznju i interesovanje. Zelio je da njegov zivot i zivot njegovih bliznjih ostane na tome blistavom i iuzvisenom nivou koga ne natkriljuju nikakve sjene ovoga svijeta. I to ne zato sto je to dozvoljeno ili zabranjeno- nego sa ciljem potpunog oslobadjanja i ovladavanja zahtjevima ovog jeftinog dunjaluka. Zahtjevi njegovih zena toliko su ga,ustvari,rastuzili i pogodili da se povukao od ashaba i osamio, sto je opet njima palo teze nego bilo sto drugo. Dolazili su, ali im nije dozvolio da udju. Imam Ahmed, sa svojim senedom, prenosi da je Dzabir r.a. rekao:'
Dosao je Ebu Bekr r.a. i zatrazio da ga primi a pred vratima je sjedilo jos svijeta, ali mu nije dozvolio iako je bio unutra. Zatim je dosao Omer, pa ni njemu nije dozvolio. Kasnije se predomislio i otvorio njima dvojici,pa su usli. Zatekli su ga kako sjedi i suti a oko njega njegove zene. Omer rijesi da pokusa kazati nesto sto ce ga nasmijati, pa rece: -Da je ranije njegova kcer (Omerova)zatrazila od mene para za trosenje, glavu bih joj odrubio. Poslanik s.a.v.s. se nasmija i rece: -"Evo ove oko mene traze da trose." Ebu Bekr na to skoci prema Aisi da je udari, a Omer isto tako prema Hafsi, govoreci: "Trazite od Poslanika a.s. ono sto on nema." Poslanik ih zadrza, a one povikase: "Tako na mBoga, od ovog trenutka necemo mu zaiskati ono sto on nema! Poslije toga Allah, dz.s. je objavio ajet u kome se zene stavljaju pred izbor.Poslanik poce od Aise: -Navest cu ti nesto u vezi sa cim treba da se izjasnis, samo ne bih volio samo ne bih volio da to uradis prije nego se konslutiras sa roditeljima. -"A sta je to?"-upita ona, a Poslanik joj onda prouci ajet:'O Vjerovjesnice, reci zenama svojim...' -"Zar pored tebe da roditelje konsultiram?-rece zatim Aisa i odlucno nastvai: -Ne, ja izabiram Allaha, dz.s. i Njegova Poslanika. I molim te samo da ni jednoj drugoj zeni ne spominjes to sto sam izabrala.
Poslanik na to rece:"Allah me nije poslao da bude msurov,nego me poslao da poducim i olaksam. Koja god me od njih upita sta si izabrala, reci cu joj."

Zadrzat cemo se malo na ovome dogadjaju i osmotriti nek njegove aspekte.

Prije svega on oslikava jasan islamski koncept vrijednosti i trasira put svijesti spram dunjaluka i ahireta, rjesavajuci u srcu muslimana svaku dilemu po pitanju vrijednosti ova dva svijeta, zatim oslobadja to srce svakog stranogh tijela koje mu onemogucava iskreno okretanje sam oAllahu. S druge strane ovaj slucaj donosi nam jednu autenticnu i realnu sliku iz zivota Poslanika s.a.v.s. i ljudi koji su ga okruzivali. I ono sustinsko i najosnovnije sto ta slika pokazuje jeste da je taj zivot - zivot covjeka, zivot odredjenog broja ljudi od krvi i mesa, koji nisu liseni niti jednog od obiljezja i karakteristika ljudskog bica.

Uprkos toj izvanrednoj i jedinstvenoj visini na koju su se ispeli i uprkos toj naglasenoj okrenutosti Allahu i oslobodjenosti od drugih preokupacija, ljudska svijest i ljudska odsjecanja nisu se ugasila u tim dusama. Ona su se samo vise uzdigla i procistila od necistoce,tako da ne sprjecavaju ove duse da se uzdignu do najviseg nivoa omogucenog covjeku. (Vidjeti,Fi zilalil Kur'an,tom 21,str. 6-8)

Studio-Din
http://studiodin.blogger.ba
03/11/2007 12:38