beats by dre cheap

O hadisu Umm Zer

CASKANJE MEDJU SUPRUZNICIMA

Naredni hadis je ishod caskanja koje se desilo izmedju Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem i njegove supruge Aise, radijallahu anha. To je fin primjer privatnog razgovora koji se desava izmedju supruga i njegove supruge. Rijec je o jedanaest zena koje su zasjele zajedno a svaka od njih je ukratko opisivala karakter svoga muza drugim zenama. Vecina izvjesca ovoga hadisa predstavlja pricu jedanaest zena koji se prenosi od Aise, radijallahu anha, a ne od Poslanika a.s. Kako god, neka izvjesca eksplicitno indiciraju da je to bio Poslanik a.s. koji je njoj rekao.*1

Neki ucenjaci takodjer drze se pozicije da je cijela prica fiktivna i da je samo bila spomenuta radi lekcije koju ona u sebi nosi. Drugi se drze vise tacnijeg misljenja da je to istinita prica koja se desila za vrijeme Dzahilijjeta. To je eksplicite navedeno u nekim predanjima kao sto je ovo koje slijedi.

Aisa, radijallahu anha, prenosi da je Resulullah, savs. njoj rekao:' O Aisa, ja sam tebi kao sto je Ebu Zer' bio UmmZer'. *2

A ona je upitala, 'A ko je Umm Zer', o Allahov Poslanice?' On je odgovorio: ''Sastalo se jednom 11 zena u doba dzahilijjeta... 'Idzteme'a ihda asere imra'a fil-dzahilijja...' One su se zavjetovale da ce reci jedna drugoj istinu, i da nece sakriti nista o njihovim muzevima.''

Vrlo je jasno da su te zene bile nemuslimanke i s time nije nista iznenadjujuce da prekrse neka dobro poznata ucenja islama, kao sto je ogovaranje njihovih muzeva. Ipak, njihov razgovor iznosi na svjetlo mnogo kvaliteta koje zene vole ili ne vole, kod svojih muzeva.  

- NEPOZELJNI KVALITETI -

Prvih nekoliko zena je reklo par stvari indicirajuci njihovo nezadovoljstvo sa muzevima.

Skrtost i arogancija

Prva zena je opisala njena muza kao onog koji je beskoristan, ostar i arogantan. Poslanik, savs, je nastavio sa njegovom pricom: '' Prva zena je rekla, 'moj muz je (kao) koscata deva na vrhu stjenovitog brda. Niti je lahko da mu pridjes, niti socan pa da se mucis radi njeg.''

Znaci, tako je beskoristan i tvrd (skrt) kao koscata kamila sa vrlo malo mesa, tako - sitne vrijednosti. Vise od toga, nadmen je, neprijateljski i nepristupacan kao da je lociran na vrhu krsevitog brda. Niko ne bi bio zainteresovan da mu se popne za bilo kakvu vrstu koristi.

Brojni vidljivi i nevidljivi problemi

Druga zena je rekla da njen muz ima vise mahana - vidljivih i skrivenih. Poslanik, a.s. je nastavio: '' Druga zena je rekla, ''Ja ne mogu otkriti njegove tajne, razvest ce me. Bojim se da necu biti u mogucnosti zaustaviti se zbog njegovih brojcanih mahana. Ako trebadnem da pricam spomenula bih njegovu oteklinu u vratnim venama (arogancija, neprijateljstvo i ostale vidljive mahane) i otekline na njegovom stomaku i pupku (sto znaci, mnogo skrivenih mahana).''

U dodatku na ove brojcane mahane, ovaj covjek nije volio kriticizam i bio je sprema da razvede njegovu suprugu ako izusti bilo sta o njegovim problemima.

Prekomjernost i neimpresivnost

Treca zena je opisala svoga muza kao onog koji je srazmjerno ne impresivan u svojim kvalitetima (tjelesno, moralno, ili oboje). Poslanik, a.s. je nastavio sa njegovom pricom:'' Treca zena je rekla, 'Moj muz je jedan koji je bez razloga dug (neimpresivan) Ako cuje da sam izrekla rijec o njegovim mahanama zasigurno ce me razvesti. A ako ostanem i sutim, bit cu zapostavljena (znaci ne tretira me kao suprugu a ni kao raspustenicu).''

Samoljublje, pohlepnost i nehajnost

Cetvrta zena je opisala njena muza kao onog koji je veoma pohlepan. Jede i pije, do zadnjeg komada, sve ispred sebe. Spava kao klada, bez opreza na nju, ne ispunjavajuci svoje bracne obaveze prema njoj i ne ispituje njeno stanje zdravlja. Poslanik a.s. je nastavio njegovu pricu: '' Cetvrta zena rece, 'Moj muz kad jede sve obuhvati (pozdere sve); kad pije ispije cak i zadnju kapljicu; a kad spava umota se u pokrivac (ne misleci na mene). Ne pruza ruke da sazna moju brigu, ( nema nikakvih briga za mnom, mojim stanjem, bolescu, patnji, itd.).''

Bespomocnost, glupost i ozljedjivanje

Pete zene muz je od manjka svih vaznih kvaliteta koje bi cinile njegovu suprugu da se divi njenom muzu. ''Peta zena rece:' Moj muz je krajnje bespomocan (nesposoban i impotent) i glup.Svaka bolest se odnosi na njeg. Razbio bi mi glavu, slomio jednu od ruku ili nogu, ili oboje. (Tuce zene bez samilosti.)''

On je od malo pomoci u ispunjavanju njegovih obaveza i obaveza njegove porodice, impotentan i u nemogucnosti da zadovolji njegovu suprugu i glup. Sve osobine ljudskih mahana asocirane su s njim. I, povrh svega on je zlocest prema njegovoj supruzi. Tuce je bez samilosti, lomeci njene kosti i ozljedjuje njenu glavu.

- POHVALNI KVALITETI -

Narednih pet zena je imalo da kaze finih osobina o njihovim muzevima.

Dobrota, sigurnost i paznja

Muz seste zene je kao topli nocni povjetarac. Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, nastavi: '' Sesta zena je rekla, 'Moj muz je kao noc Tihame (Meka i okolina) niti je hladan niti vruc. (U njegovom prisustvu) nema ni straha ni dosade.''

On je umjeren u svome ponasanju, a njegovo prisustvo ne donosi strah ili dosadu. To nju navodi da kod njega osjeca sigurnost i prijateljstvo.

Ljubav, darezljivost i hrabrost

Sedma zena je rekla da joj je muz dobrog ponasanja i voljen kad je kuci, a hrabar i mocan kad je van njegova doma. '' Moj muz kad udje u kucu, ulazi kao (pospani) leopard; a kada napusta kucu, ponasa se kao lav. Ne pita o onome sto je u emanet stavio.''

Dok je u kuci, on je kao leopard; miran, pospan, (oprastajan) i voljen. U ponasanju sa drustvom van kuce, on je kao lav; hrabar, mocan i postovan. Kad nesto ostavi u emanet kod zene, on je ne drzi tako striktno u vezi toga; vise je darezljiv i tendenciozan ka prelasku preko gresaka.

Dobra reputacija, postovanje i dobrocinstvo

Muz osme zene je veoma dobar prema njoj. U isto vrijeme, on je jak i samopouzdan medju drugim ljudima. Poslanik je nastavio: '' Osma zena je rekla, 'Moj muz ima mehak i lijep dodir kao dodir zeca i odor mirisa 'zerneb'-a, (aromaticna biljka). Ja ga nadvladam ali on nadvlada druge ljude.''

Sa njegovom suprugom, on ima mehak i lagodan dodir i ima zapanjujuci odor. Sa drugim ljudima, on ima dobru reputaciju, i njegova dobrota prema zeni ne ometa ga da bude taj koji nadvlada i pobijedi druge ljude.

Imucnost, hrabrost, darezljivost i ugled

Muz devete zene je plemenit covjek i imucne familije. On je jaki ratnik i darezljiv gost. Poslanik, a.s. nastavlja: '' Deveta zena je rekla, ' Moj muz ima kucu s visokim stubovima, dugi remen za sablju i veliku kolicinu pepela. Njegova kuca je blizu kuce mjesne zajednice.''

Visoki kucni stubovi indiciraju na njegovo plemenito porijeklo i imucstvo. Dugi remeni za sablju indiciraju da je on od dobre gradje i jak borac. Pepeo je indikacija da hrani mnogo gostiju. Biti u blizini kuce u kojoj se desavaju vazne stvari indicira da zivi blizu centra grada gdje se po obicaju susrecu mnogi ljudi i zive tamo.

Imanje, dobrocinstvo i ostale primjetni kvaliteti

Muz desete zene ima tako finih kvaliteta da je van svakog opisa. Poslanik a.s. je nastavio njegovu pricu: '' Moj muz je malik (posjednik). I sta biste da znate o maliku? Malik je bolji od toga (sto ja opisujem). On posjeduje kamile koje su mnogobrojne u svojim torovima i malo na pasnjacima. Kada cuju muzicki zvuk znaju da je vrijeme za njihovu smrt doslo.''

Ovo znaci da ona nikako nije u mogucnosti da mu dadne dovoljno pohvale koliko je on u stvarnosti zasluzuje. Njegovim kamilama nije dozvoljeno da idu daleko od kuce na pasu, jer ih on zeli da su uvijek blizu ako zatreba mesa za njegove goste. On cesto odrzava bankete u kojima zabavlja njegove goste i hrani ih mesom kamila.

Umm Zer' i njena dva muza

Zadnja zena koja je trebala da prica zvala se Umm Zar'. Ona je dala potpuniji opis o oba njena muza: o Ebu Zer'u i o muzu za kojeg se udala nakon sto ju je Ebu Zer' razveo. Oba njena muza su bila dobra prema njoj, ali je ona bila sretnija sa prvim, i dala je detaljniji opis o prvom muzu i clanovima njegove porodice.

Ebu Zer'-ova dobrota, dobrocinstvo i imanje

Ebu Zer' je uzeo svoju suprugu iz teskog zivota i mnogo posla ka zivotu imanja i lagodnosti. '' Moj muz je ebu Zer' (posjednik zetalica). A sta biste da znate o posjedniku zitarica (ebu zer')!

Odjenuo je u usi moje s teskim ornamentima i hranio me je tako da su mi se kosti zaoblile (udebljala se). Nadje me u pastirskoj porodici na krsevitoj strani i dovede me u porodicu konja, deva, krava i zetalica i ne iznalazi mi mahana. U njegovoj kuci ja sam spavala do kasno u jutro i napajala se do kraja.''

Majka Ebu Zer' - ova

Majka njegova je bila imucna zena sa obimnim namirnicama i mnogo posluge. Ovo je donosio dodatne pohvale njenom sinu jer je on osigurao da njegova majka ima sve sto treba i da njen zivot nije bio slabiji od njegovog. Poslanik a.s. nastavlja sa pricom: '' A majka Ebu Zer'ova! Kako je dobra majka Ebu Zer'ova. Trpeza golemih i dvora sirokih.

Sin Ebu Zer'-ov 

Uprkos imanju Ebu Zer'-ovom, njegov sin nije bio raskalaseni mladic. Na suprot, bio je mrsav, zadovoljan jeo umjereno i bio je budan cak i kad spava. Poslanik a.s. nastavlja sa pricom: '' Sin Ebu Zer'-ov - a sta biste da znate o sinu Ebu Zer'-ovom! Njegov san je bio (ostar) kao siljati plamin prut (uvijek budan) i plecka janjeca bi zadovoljila njegovu glad, (nije bio ni debeo ni gramziv)..''

Kcerka Ebu Zer'-ova

Kcerka Ebu Zer'-ova je bila perfektna mlada dama, pokorna njenim roditeljima, lijepa i privlacna. Ovo je krasilo njenu familiju i izazvalo ljubomoru kod njene inoce. ''(ona je nastavila... Ebu Zer'ova kcer - a sta biste da znate o Ebu Zer'ovoj kceri! Pokorna je ocu njenom i majci njenoj. Punasna i zgodna. Bila je ukras njene porodice i izazov ljubomore od njene inoce.

Sluskinja Ebu Zer'-ova

Cak je i sluskinja igrala ulogu u bojenju impresivne slike ponosa i pohvaala za Ebu Zer'a! Bila je povjerljiva, cuvarica i cista. Poslanik, a.s. nastavlja: '' Sluskinja ebu Zer'-ova! Cuva tajne kuce nase, niti dijeli okolo nasu hranu (povjerljiva je) i ne dopusta da se nasa kuca puni prljavstinom kao pticije gnijezto (bila je cista).''

NEMILI DOGADJAJ

Nakon provodjenja mnogo godina sa njom, ebu Zer' jednog dana odluci da se odrekne svoje supruge Umm Zer' za mladju koja je imala dva djecaka. Poslanik a.s. je nastavio prenositi sta je Umm Zer' rekla: '' Ebu Zer' izadje na izlet u vrijeme kad se mlijeko buralo da izadje puter (u proljece, kad ima dosta mlijeka) i srete zenu koja je imala dva djecacica (aktivnih) kao leopard. Igrali su se sa dva nara (sa njenim grudima. Ona je bila mlada i imala mlade/male grudi). Razvede se od mene i ozeni nju.''

Drugi muz Umm Zer'-in

Umm Zar'-in drugi muz je takodjer bio imucan i veoma dobar prema njoj. Ali njeno srce je ostalo sa njenim prvim muzem. Poslanik a.s. nastavi: '' Udala sam se nakon njega za plemenita covjeka. Jahao je brza konja i bio dobar borac. Dao mi je (u vecer nakon njegove borbe) skupe stoke i poklonio od svake vrste po par. 'Jedi, o Umm Zer' i posalji rodu tvome!'. Pa opet, kad bih sabrala sve sto mi je dao, ne bi popunilo ni najmanji Ebu Zer'-ov kontejner.''

Kraj hadisa

Allahov Poslanik, tada rece Aisi, radijallahu anha:'' O A'isah! Ja sam tebi kao sto je Ebu Zer' bio prema Ummi Zer'. Osim sto je Ebu Zer' (nju) razveo a ja (tebe) necu razvesti.''

To indicira da je on bio darezljiv prema A'ishi, kako je Ebu Zer' bio prema Ummi Zer'. Kako god dobre osobine Resulullaha prema A'ishi (ili bilo kojem muslimanu) jesu beskonacne i sire se ka dobrom i vjecnom svjetlu akhireta. Zato je A'isha, radijallahu anha odgovorila: '' O Boziji Poslanice! Ti si bolji prema meni nego sto je Ebu Zer' bio prema Umm Zer'.'' *3

PARAFRAZIRANE POUKE IZ OVOGA HADISA KROZ NEVEVIJEVO TUMACENJE

  • Poslanik je istakao vaznost lijepih rijeci supruzi u caskanju s njom i lijep odnos

Nevevi, Allah neka je zadovoljan sa njim, navodi da rijeci Resulullaha s.a.v.s. koje je na kraju izrekao znace pohvalu i lijepe rijeci A'isi, radijallahu anha i istakao je lijepo ponasanje prema suprugama, 'ja sam tebi kao sto je Ebu Zer' bio prema Umm Zer'' i to samo u navedenom slucaju a ne u sveukupnom ponasanju Ebu Zer'a. Znaci, ako se poistovijetio sa njim u jednoj stvari ne znaci da se poistovijetio sa njim u svemu. On se poistovijetio u finom odnosu prema supruzi ali ne i u razvodu jer Poslanik a.s. nije razveo svoju suprugu.

  • Zasto Poslanik a.s. nije reagovao i rekao da ove zene ogovaraju

Ove zene su, sjedile u skupu a nisu znale jedna druga ko su muzevi jedne ili druge. Njihovi muzevi su bili nepoznati pa s toga ovaj hadis ne ulazi u podrucje gibeta. Ali, danasnje zene koje se okupe, zabranjeno je da rade kao sto su uradile ovih 11 zena. Iz dva razloga:

  1. Jer se one poznaju medju sobom i identitet njihova muza ce lahko biti otkriven.
  2. Ove zene su uradile ovo prije dolaska islama. S tim one ne mogu biti primjer zenama muslimankama. 

U slucaju da recimo jedna zena se nadje u poziciji da zeli reci nesto o njenome muzu, tad treba da bude osigurano da osobe kojima prica o njemu ne smiju saznati o kojem se suprugu radi. Diskutovati nesto o osobi cije ime nije navedeno i ne postoji bojazan da ce se identitet na neki nacin otkriti, ne spada u kategoriju ogovaranja.

IMENA OVIH ZENA

Kaze hafiz Ebu Bekr El Khatib El Bagdadi u njegovoj knjizi 'المبهمات ' Ne znam nikoga da je imenovao zene spomenute u hadisu Ummi Zer' osim na nacin kojeg se i sjecam a on je veoma rijedak u pomenu. Po njemu, druga zena se zove: Amara bint Amru, ime trece je Hana bint Naib, cetvrta je Muheded bint Ebi Murzema, peta je Kebsha, sesta je Hind, sedma je Hanaa bint Alqama, osma je bint Ews bin Abd, deseta je Kebsha bint el Erqam a jedanaesta je Umm Zer' bint Ekhel bin Saaid''. Tako navodi Nevevi iako postoje razmimoilazenja oko imena ovih zena.

Studio-Din
http://studiodin.blogger.ba
05/11/2007 07:44